12. targi tekstyliów domowych

1.03.2018, PGE Narodowy, Warszawa

Zarejestruj się

O Interior Design Forum 2016 podczas Interior Business Congress

2015-11-02

Nowe szczegóły dotyczące przyszłorocznych edycji targów tekstyliów domowych zostały przedstawione podczas branżowego spotkania, które odbyło się 22 października br. w warszawskim Business Centre Club.

Agnieszka Pilars z firmy Promedia, organizującej Interior Design Forum, zapowiedziała, że przyszłoroczne edycje odbędą się w nowej lokalizacji. Wprawdzie organizator pozostanie przy Stadionie PGE Narodowym, jednak od 2016 r. forum będzie odbywać się w przestronnej Galerii z widokiem na płytę boiska. Na wiosenną odsłonę Interior Design Forum firma Promedia zaprasza już 2 marca 2016 r. Warto pamiętać, że jedyne w Polsce targi tekstyliów domowych są skierowane do salonów i pracowni dekoracji okien, sklepów i sieci detalicznych z branży wyposażenia wnętrz, dekoratorów i stylistów wnętrz, oraz projektantów i architektów wnętrz. Ekspozycjom partnerów forum towarzyszą zawsze wykłady o trendach, marketingu i sprzedaży, oraz szkolenia, np. z szycia dekoracji okiennych. Udział w Interior Design Forum można polecić zwłaszcza tym, którzy chcą dotrzeć do specjalistycznej, konkretnej grupy docelowej, z danego segmentu branży. Ponadto, uczestnictwo w spotkaniu jest bezpłatne.

Podczas Interior Business Congress była mowa nie tylko o targach tekstyliów. W kontekście tematu przewodniego kongresu (tworzenia i rozwoju marki w branży wyposażenia wnętrz) ważne i ciekawe okazały się informacje od przedstawicieli różnych; krajowych, międzynarodowych i regionalnych targów. Zostali oni zaproszeni do udziału w spotkaniu ze względu na to, że targi stanowią istotną platformę dla komunikowania marki. Pokazali oni metody wystawienniczego marketingu wspierającego markę. Józef Szyszka („Meble Polska”, „Home Decor”, „Arena Design”) podkreślał znaczenie największych w kraju targów branży meblowej i wnętrzarskiej. Ich zaletą jest szansa na dotarcie do największej grupy docelowej. Agnieszka Pilars z Promedia („Interior Design Forum”) zaprezentowała zalety udziału w jedynych w Polsce targach tekstyliów domowych, które gwarantują komunikację ze specjalistyczną grupą docelową. Małgorzata Chomiuk („Vivanti”, „Cadeaux”) przekonywała, że dzięki udziałowi w targach regionalnych w Niemczech można rozpoznać lokalny rynek i w ekonomiczny sposób zyskać wiedzę, jak rozpocząć działania sprzedażowe w tym kraju. Natomiast Piotr Łukaszewicz („Heimtextil”, „Christmasworld”, „Ambiente”, „Light+Building”) zwrócił uwagę na globalną skalę frankfurckich targów. Udział w nich stanowi szansę na skomunikowanie się z rzeszą zwiedzających z całego świata. To powoduje, że coraz więcej firm z Polski chce wystawiać się we Frankfurcie. Osoby zainteresowane rozwojem marki na rynkach poza europejskich dowiedziały się dużo na temat możliwości dotarcia do klientów z Azji i Ameryki. Maciej Wilk (HKTDC) mówił o możliwościach, jakie daje obecność na targach w Hongkongu. Przedstawił to miejsce jako bramę do rynku chińskiego, który wczoraj był „fabryką świata”, dziś jest ogromnym rynkiem konsumenckim, a jutro będzie źródłem globalnego kapitału. Natomiast Jerzy Osika z Promedia (polski przedstawiciel „International Home&Housewares Show”) zaprezentował szerokie możliwości zaistnienia marki na rynku amerykańskim poprzez udział w największych targach wyposażenia wnętrz, które odbywają się co roku w Chicago.

W drugiej części kongresu była mowa o marce w omnichannel. Goście wysłuchali prezentacji specjalistów od e-commerce, którzy informowali o sposobach skutecznego, spójnego promowania marki obecnej w różnych kanałach sprzedażowych. Piotr Urbaniak z Traffic Trends podkreślał znaczenie aktywnego i świadomego korzystania z możliwości wyszukiwarki google, co aktualnie powinno być fundamentem każdej strategii marketingowej. Zachęcał do inwestycji w pozycjonowanie, promocje w mediach społecznościowych oraz w zaawansowane i zróżnicowane kampanie reklamowe. Odświeżające spojrzenie na digital w branży wnętrzarskiej zaprezentował Dariusz Szpak z OX Media. Internet przedstawił jako nośnik wyróżniających się przekazów o marce. Namawiał do podkreślania tego, w czym dana marka jest najlepsza, przez co ma być identyfikowana. Gości kongresu zainteresowały też takie tematy, jak: skuteczna kreacja marki, czy: jak TY możesz stać się marką, które zaprezentował Jerzy Osika, prezes firmy Promedia. Uwieńczeniem Interior Business Congress był panel dyskusyjny poświęcony trendom w zarządzaniu marką, który moderował Jerzy Osika.

Podczas kongresu poznaliśmy też tegorocznego polskiego laureata prestiżowego konkursu Global Innovation Awards. Zwycięzcą krajowej edycji GIA jest Bed&Breakfast Home (BBHome). Nagrodzona firma będzie reprezentować nasz kraj podczas światowego finału konkursu, który odbędzie się 5 marca 2016 r. w Chicago. Przedstawiciel zwycięskiego sklepu zwiedzi również rozpoczynające się tego dnia w tym mieście targi International Home+Housewares Show. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie IHA (International Housewares Association). Sponsorem i organizatorem polskiej edycji jest firma Promedia, wydawca magazynu „Ambiente”, a parterem głównym – Multicontract.

Organizatorem Interior Business Congress jest firma Promedia. Partnerami Honorowymi tej edycji spotkania były Polska Rada Centrów Handlowych, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli i Polskie Stowarzyszenie Projektantów Wnętrz. Partnerem biznesowym została firma Traffic Trends. Wśród partnerów kongresu były firmy: Amann Group i Ox Media, oraz targi: „Heimtextil”, „Christmasworld”, „Ambiente”, „Vivanti”, „Cadeaux”, „Meble Polska”, „Home Decor”, Home+Housewares Show”, “Interior Design Forum” i “HKTDC”.  Patroni medialni wydarzenia to: Meble.pl S.A., “Biznes Meble.pl”, “Foorni.pl”, “Meblarstwo”, “Ambiente” I “Ambiente International”. Sponsorami upominków w tym roku byli: Braccialetti, Duke i Teatr Powszechny.  

Serwis używa plików cookies. Korzystając z serwisu zgadzasz się na ich użycie. ×